Postępowanie w przypadku problemów z pobraniem załączników ze strony
W związku z tym, że twórcy przeglądarek internetowych regularnie wprowadzają poprawki w formie aktualizacji, które poprawiają bezpieczeństwo korzystania ze stron internetowych, pojawiły się problemy z pobraniem niektórych załączników. Często te zabezpieczenia są wprowadzane trochę „na wyrost”, uniemożliwiając użytkownikowi podjęcie samodzielnej decyzji.
- Jeżeli macie Państwo problem z pobraniem załączników z naszej strony najprostszym rozwiązaniem jest zainstalowanie i korzystanie z przeglądarki Firefox, która nie stwarza problemów przy pobieraniu załączników.
- Jeżeli korzystacie Państwo z przeglądarki Google Chrome i nie chcecie instalować Firefoxa, trzeba wprowadzić drobne zmiany które są przedstawione poniżej.
W tym celu otwieramy przeglądarkę i klikamy w miejsce trzech kropek aby pojawiło się menu z różnymi opcjami jak na rysunku powyżej. Z opcji wybieramy „Ustawienia”.
W ustawieniach klikamy na „Prywatność i bezpieczeństwo” a następnie „Ustawienia witryn”.
Następnie klikamy w „Dodatkowe ustawienia treści” (jak powyżej).
Wybieramy opcję „Treść niezabezpieczona”
W sekcji „Zezwalaj” dodajemy stronę wif.wroclaw.pl
Dla Google Chrome to wszystko.
- Jeżeli korzystacie Państwo z przeglądarki Microsoft Edge, po próbie pobrania załącznika pojawi się następujący komunikat:
„Nie można bezpiecznie pobrać pliku”. W celu pobrania tego pliku klikamy prawym przyciskiem myszy na tym komunikacie i wybieramy opcję „Zachowaj”
Następnie potwierdzamy „Zachowaj mimo to”.